Praktijk Puur Uit Je Hart

Vind het licht in je leven

Guasha Therapie

Guasha betekent letterlijk 'het schrapen van blokkades'. Het is een heel oude therapie uit China en gebaseerd op de meridianenleer van de Chinese geneeskunde. Guasha therapie vervangt acupunctuur en bindweefselmassage.

Guasha therapie kan bij meer dan 400 klachten/ziekten worden toegepast. Zowel preventief als daadwerkelijk de klacht (zoals rug-, nek-, been-, voet- of reumatische klachten, etc.) te verhelpen of voor het verlichten van een aandoening (zoals burn-out, depressie, astma, jeuk, vermoeidheid, fibromyalgie, spijsvertering- of stofwisselingsstoornis, etc.). Je lichaam wordt weer vitaler doordat er een betere doorstroming plaatsvindt van bloed en energie en omdat afvalstoffen opgeruimd worden. Afvalstoffen zijn een van de grootste oorzaken van alle klachten en aandoeningen en komen in je lichaam via voedsel, milieuvervuiling, medicatie, straling, roken, etc.

Ook jouw zenuwstelsel kan door Guasha beter gaan functioneren doordat de therapie een soort prikkeling bij mentale/psychische blokkades veroorzaakt waardoor er zelfreflectie optreedt die bewustwording tot gevolg heeft.

In het kort samengevat kan Guasha therapie het volgende voor je doen:

De behandeling

Bij de behandeling wordt er een speciale Guasha-olie op de huid aangebracht. Op deze plek begint de therapeut met een speciale schraper (van jade) te schrapen. De huid wordt hierdoor rood en op de plaatsen waar blokkaden ofwel de afvalstoffen zijn, verschijnen er bloeduitstortingen in de huid, variërend van diep rood tot paars. Aan de kleur kan je zien of het een recente of chronische stagnering is. Hoe donkerder de vlek, hoe chronischer. Bij een normale conditie verdwijnen de rode delen volledig binnen 3 tot 7 dagen.

Het schrapen is absoluut niet pijnlijk. Door de combinatie van de olie en de gladde steen doet het geen pijn. Wel kan op plaatsen waar een blokkade zit tijdens de behandeling wat gevoeligheid geven. Maar na een korte tijd zal de gevoeligheid afnemen en voel je verlichting. Naarmate je het vaker laat behandelen, krijg je steeds minder rode vlekken, wat betekent dat het lichaam weer gezond wordt. Het schrapen samen met de werking van de olie zorgt voor het ontgiften van het lichaam. Na afloop van de behandeling is het raadzaam om extra water te drinken.

Guasha therapie mag je in de volgende gevallen niet ontvangen:

Tarief

Een consult Guasha therapie duurt